Waar gaat het allemaal over?

woensdag 18 januari 2012

mafkeesmania

Al zo lang als ik me kan herinneren heb ik een zwak voor mafkezen. De mensen in de maatschappij waarvan iedereen spontaan één wenkbrauw optilt. De precieze reden voor deze verwarrende affiniteit weet ik niet, maar het zal wel iets te maken hebben met zwakkere in de samenleving en mijn uiterst linkse SP-opvoeding.

Hoe dan ook, waar mijn hart helemaal sneller van gaat kloppen zijn mafkezen met een talent. En nou heb ik sinds een paar dagen een lievelingsmafkees. Ik zoek me sinds 'de ontdekking' suf naar filmpjes van zijn band, maar er zijn er weinig.

Hij beweegt zich heel raar, articuleert overbodig veel en doet me denken aan een muppet, maar die muziek, die stem, mijn God, ik ben fan.

Zoals zo vaak kunnen we ook hier zeggen: Matthijs, bedankt!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten