Waar gaat het allemaal over?

zondag 10 februari 2013

Het stadhuis

'Ik kom voor..'

'Een paspoort, ja, daar is deze balie voor, dat heb je bij de ingang al aangegeven.'

'Ohja.'

'Paspoort?'

'Ja, daar kom ik dus voor.'

'Mag ik je paspoort?'

'Nou, die wil ik hier graag laten maken.'

'Je hebt nog geen paspoort?'

'Nee, dat lijkt me log..'

'ID-kaart?'

'Die heb ik al.'

'Ja, mag ik je ID-kaart?'

'Oh, ja, hier.'

'1.65?'

'Sorry?'

'Dat denk ik niet.'

'Wat?'

'Ga eens tegen die paal staan.'

'Tegen de..'

'Paal, daar, staan.'

'Oh, oke..'

'Ja hoor, 1.74, ha, als ik het niet dacht, jij bent geen 1.65, dat zie je zo. Hakje?'

'Had u me wat?'

'Heb je een hakje onder je schoen?'

'Niet echt.'

'Maken we er voor de zekerheid 1.72 van.'

'1.72?'

'Ja. Pasfoto?'

'Hier. Hij is niet zo mooi..'

'Dat zijn ze nooit.'

'Dat weet u vast beter dan ik, u zie..'

'Zo, gescand.'

'Goed, ja.. eh..'

'Vinger.'

'Vinger?'

'Op het plaatje.'

'Natuurlijk, ja, vinger op het plaatje, zo deze..'

'Duim.'

'Duim ook op het plaatje. Zo.'

'Andere vinger.'

'Koud plaatje wel.'

'Duim'

'Is dat van glas?'

'Nee.'

'Oke, goed, plastic kan o..'

'Kijk eens. Over 5 dagen, hier, met dit formulier, verder niks en dan krijg je je paspoort.'

'5 dagen, hier, met formulier.'

'Werkdagen.'

'Ja, oke.'

'Fijne dag.'

'Ja, u ook hoor. Werkse hè..'






Geen opmerkingen:

Een reactie posten